Вісім антипорад, як вбити щастя на роботі

В Інтернеті ви, напевно, знайдете багато порад про те, як зробити своїх співробітників щасливими. А ось про те, як роботодавець може своїми ж руками геть вбити бажання, мотивацію і інтерес до роботи, пишуть мало.

1. «Ощасливлювати» тільки грошима

Існує декілька рівнів корпоративного щастя:

  • матеріальний: зарплати, бонуси, премії, абонементи в спортклуби, страховки, безкоштовні обіди, знижки на продукцію або послуги компанії;

  • інтелектуальний: корпоративні тренінги, оплачений корпорацією МВА, участь в конференціях, закордонні стажування, курси англійської мови;

  • емоційний: наявність результатів в роботі, сумісність особистих і корпоративних цінностей і цілей, команда однодумців, атмосфера довіри, можливість реалізувати творчий потенціал, стан драйву й потоку в роботі.

А чи можна зробити своїх співробітників щасливими тільки грошима? Найпереконливіша відповідь на це запитання – метааналіз, зроблений Тімом Джаджем і його колегами. Вони вивчили наукові роботи за 120 років і зібрали дані 92 кількісних досліджень. Результати вказують на те, що зв'язок між розміром зарплати та задоволенням від роботи дуже слабкий.

Люди не хочуть просто заробляти гроші, вони хочуть робити щось значуще.

2. Щастя на роботі – це міф

Є люди, які в силу своїх переконань не вірять в щастя, і тому знецінюють його. Зазвичай про щастя вони говорять дуже скептично, а в роботі з персоналом використовують перевірений метод «батога і пряника».

По-перше, для сучасної людини робота часто є творчого й вимагає нестандартного мислення, а система заохочення і покарання сприймається як примус до роботи.

По-друге, використання цього методу геть вбиває в людині її внутрішню мотивацію, а значить бажання і інтерес до роботи.

По-третє, подібний «допінг» гальмує розвиток людини, так як будь-які помилки та ініціатива стають караними. А особистісний ріст і професійний розвиток є одними з джерел щастя в роботі.

По-четверте, часто керівники застосовують «пряник і батіг» незалежно від зусиль співробітника. Невиправдані очікування людини призводять до психологічної напруги та внутрішнього конфлікту.

3. Щастя на роботі – це вічний позитив і веселощі

Деякі люди сприймають щастя не як ставлення людини до життя, а виключно як емоцію радості і веселощів. Тоді той, хто «рулить» в компанії щастям, змушує всіх постійно посміхатися і радіти.

Таке щастя, як і сама емоція, дуже швидкоплинне. І коли це «щасливе похмілля» пройде, реальність виявиться не такою яскравою і радісною.

4. Корпоративний дух з душком

Зараз корпоративна культура стала таким собі «must have» для будь-якої компанії. Для її створення запрошують консультантів, разом з якими топи розробляють місію, бачення і цінності. Потім друкують їх великими буквами на плакатах і розвішують по всьому офісу. Щоб люди «перейнялися» новою культурою, збирають всіх співробітників і оголошують їм про нові важливі принципи. Все проходить дуже пафосно та надихаюче. А далі…

В такій компанії навряд чи люди будуть щасливими, адже їм щодня доведеться зраджувати своїм і корпоративним цінностям.

5. Загальне щастя

Важливо не забувати, що щастя – це вибір, який людина робить сама. Ніхто інший не зможе її зробити щасливою. А ось нещасною – може, особливо, коли такого вибору її позбавити. Завдання компанії – створити умови для щастя її співробітників, але щастя – це особисте рішення кожної людини.

6. Один рецепт щастя

У компаніях теж буває єдиний стандарт корпоративного щастя: всі в добровільно-примусовому порядку займаються спортом, садять дерева, беруть участь в конкурсі «Краща ініціатива місяця» і вивчають англійську.

Але якщо щастя у кожного своє, то хіба те, що робить одного щасливим, не може робити іншого нещасним, і навпаки? На жаль, може. Тоді таке «щастя» сприймається нав'язаним, а всі зусилля HR-а стають «дикою HR-активністю».

7. Вибрані щасливчики

Згідно з дослідженнями, проведеними одним із сайтів пошуку роботи, чим вища посада співробітника, тим вище його рівень щастя. Одним з пояснень такої ситуації було те, що роботодавець створює кращі умови саме для топів: у них і зарплати високі, і престижну освіту вони отримують за рахунок компанії, і до першої особи компанії у них прямий доступ, і перспективи в компанії у них далекоглядні.

В інших компаніях живуть ідеєю «щасливі співробітники = щасливі клієнти», і «займаються щастям» тільки тих співробітників, які працюють з клієнтами.

Створюючи корпоративну культуру щастя, не можна щасливими робити тільки обрану частину людей, адже інші будуть відчувати себе обділеними та не гідними щастя.

8. Щастя заради щастя

На перший погляд, термін «щастя» для бізнесу здається якимось занадто абстрактним і несерйозним. Але досвід не тільки зарубіжних, але вже і багатьох українських компаній показує, що чим вищий рівень щастя співробітників, тим вищі показники бізнесу. Щасливі співробітники більш продуктивні й ефективні, вони енергійні та мотивовані, лояльні та ініціативні, гнучкі та відкриті до змін, у них вищі продажі та задоволені клієнти.

У бізнесі щастя можна й потрібно конвертувати в прибуток, інакше будуть щасливі всі, крім того, хто це щастя оплачує.

https://hrliga.com/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад